В Тернополі на вихідних організували тролейбусні “покатушки”

«Тролейбусні покатушки»

Майже три десятка шанувальників електротранспорту три години каталися тролейбусом-гармошкою по Тернополю в суботу, 6 жовтня. У так званих “тролейбусних покатушках” взяли участь не тільки тернополяни, а й гості міста, котрі приїхали з Рівного, Луцька, Львова, Києва, Криму та навіть польського Сосновця.

Такий захід провели вже втретє. За словами співорганізатора Антона Марчевського, щоразу на те були приводи.

– У 2008 році були перші “покатушки” у Тернополі, а тому всім було цікаво поїздити містом. Тоді ми взяли тролейбус Škoda 9Tr, парковий номер 75. Таку модель Україні, крім Тернополя, ще можна побачити лише у Рівному, Чернівцях та Криму. Ще один є в Луцьку. Два роки по тому ми також каталися на “дев’ятці”, але цього разу це був “екскурсійний” тролейбус, парковий номер 60, який у 2009 році переобладнали з маршрутного. Щоправда, зараз через нестачу рухомого складу його таки випускають на маршрути. Цього року був подвійний привід провести “покатушки” – відкриття тролейбусної лінії навколо мікрорайону “Аляска”, а також поява в Тернополі моделі тролейбуса, якої раніше не було – Škoda 15TrM, парковий номер 153. Це така сама “чотирнадцятка”, але з двома салонами, так звана “гармошка”, причому модернізована. Цей тролейбус лише трохи більше місяця тому привезли до Тернополя з Чехії.

Учасник з Києва Олесь Олійник електротранспортом захоплюється з раннього дитинства. Тепер за можливості старається відвідувати “покатушки” чи то на тролейбусах, чи то на трамваях у різних містах України. Минулого року двічі брав участь у катаннях по столиці, а також у Луганську та Харкові. Навесні цього року відвідав Луцьк. Хлопець каже, що тролейбусна система кожного міста відрізняється – рухомим складом, насиченістю ліній, організацією руху.

– У Києві також є тролейбуси моделі Škoda 15Tr, – розповідає Олесь. – Їм уже понад 20 років. Але через погану експлуатацію вони в страшному стані. Деякі з них служать стільки ж, скільки й тернопільський тролейбус – йому 17 років, але виглядає на “відмінно”. Однак це тому, що його лише півтори місяці тому привезли до Тернополя з Чехії, де не шкодують грошей на ремонт тролейбусів і доріг.

Захоплення електротранспортом в Олеся наклало свій відбиток у Києві – там він з однодумцями допомагав реставрувати кілька тролейбусів Škoda, а також “пробивали” машини для музею електротранспорту – їх зберегли.

Участь у тернопільських “тролейбусних покатушках” взяли не тільки шанувальники “рогатих”, а й члени міської молодіжної громадської організації “Файне місто”. Вони взяли участь у заході з простого інтересу. Володимир Антків каже, що завдяки “покатушкам”, вони можуть більше дізнаватись про роботу електротранспорту, його стану, проблеми та перспектив розвитку.

– Електротранспорт, на мою думку, це майбутнє сучасних міст. Вважаю, що він є невід’ємною частиною Тернополя, – каже Володимир. – Сподіваюся, що він буде і далі розвиватись, розширюватись. А, відтак, усе більше мешканців та гостей віддаватимуть йому перевагу. Тролейбусами я захоплююсь вже давно, але таку подію відвідав уперше.

Володимир Антків протягом останніх кількох років подорожував у багатьох країнах Європи та Близького Сходу. Він каже, що там електротранспорт є фундаментом пасажирських перевезень. Особливо у великих містах Чехії, Німеччини та Польщі. Рівень культури, збереження та утримання рухомого складу просто вражає – машина, якій може бути більше 10 років, виглядає зовсім новою. А маршрутна мережа електротранспорту охоплює все місто.

– У Празі діє зручна система проїзних квитків (їзденок), за допомогою яких можна користуватись трамваями протягом певного періоду часу, не купуючи при цьому нових квитків, – продовжує Володимир.- У Кракові трамваї на вулицях розвивають швидкість, що не поступається автобусам. У Любліні за програмою Європейського Союзу тролейбуси замінюються на нові – фірми польського виробника Solaris. А побувавши у Єрусалимі, здивувало, якими швидкими темпами будувалась нова мережа наземного транспорту – трамваю.

Володимир Антків каже, в Україні електротранспорт часто недофінансовується, через що нам приходиться користуватись технікою, якій часто далеко за 10 років.

– Хоча силами ентузіастів, які працюють на транспортних підприємствах, наш електротранспорт все ж перевозить пасажирів. Звісно хочеться, аби й у нас була така ж техніка, як у країнах Європи.

Після “тролейбусних покатушок” учасники заходу ще годину каталися на теплоході “Капітан Парій”, який, до речі, також належить КП “Тернопільелектротранс”.

Доба, фото надані учасниками заходу
Advertisements

Коментарі закрито